Utazásunk Horvátországba 2023. 05.25 - 28.-ig

1. nap

Nagyon korán kellett kelni, hogy el tudjunk indulni a busszal. Aztán elindultunk és elhagytuk a magyar határt. Volt, aki még egyszer sem járt Horvátországban, neki biztos nagyon érdekes volt a kirándulás. Amikor megérkeztünk Laskóba, előadtuk az ottani magyar iskolásoknak Petőfi Sándor 200. születésnapja alkalmából készített műsorunkat.

Az előadás előtt az igazgató néni mesélt nekünk az iskoláról, és a horvátországi magyarok helyzetéről. Azután a templomnál a laskói 7. osztályosokkal közösen megemlékeztünk Sztárai Mihály munkásságáról, felolvastuk a 23. zsoltár átiratát és megkoszorúztuk Sztárai szobrát.

Még délelőtt tovább indultunk Zágrábba. Ott megérkeztünk a szállásra, ami ugyan nem volt egy 5 csillagos szálloda, de azért csak elvoltunk. Délután elmentünk egy zágrábi sétára. A belváros látnivalói között megbeszéltük a magyar vonatkozású emlékeket is.

Este megvacsoráztunk, és elmentünk egy esti sétára a közeli parkokba, ami nagyon érdekes volt. Megnéztük a vasútállomás épületét, amit ugyanaz a bácsi tervezett, mint a pécsit és a fiumeit. A parkban láttuk a horvátok els királyának szobrát is.

Láttunk egy Ferrari 480 Pistát és egy Ferrari 720-at is, amik egymással versenyeztek. Láttunk egy egyensúlyozó mutatványost is, ami szintén érdekes volt. Aztán visszamentünk a szállodába és készülődtünk a lefekvésre. De sajnos nagyon elhúzódott ez a dolog. Úgyhogy körülbelül hajnali 1 körül tudtunk csak lefeküdni. Köszönöm, hogy figyelmesen végig olvastátok. Sziasztok.
Készítette: Gyenis Péter

2. nap

Ezen a pénteki napon 6 órakor ébresztettek minket. Miután valamennyire felébredtünk, imádkoztunk és Bibliát olvastunk közösen, majd összepakoltunk és előkészültünk a napra.
Először elmentünk egy közeli boltba ételt venni az útra, majd 7.30-ra elmentünk reggelizni. Ez után visszamentünk a szállásra a csomagjainkért és elindultunk Abbáziába. Utunk a Dinári-hegységen keresztül vezetett. Mikor megérkeztünk Abbáziába, végre megláttuk a tengert és meghallgattuk Hetesi Elena kiselőadását a város múltjáról az OMM idején
Ezután kicsit sétáltunk a városban, ahol sok képet készítettünk és busszal indultunk a fiumei szállásra, ahol berendezkedtünk és megebédeltünk.
Kicsit pihentünk, majd vacsora után elindultunk sétálni a városba. Ott megnéztük a magyar emlékeket (Kormányzói palota, Szent Vitus temploma, Adria Hajózási Társaság székháza). Megkoszorúztuk Baross Gábor és Jókai Mór emléktábláját.

A helyszíneken osztálytársaink tartottak kiselőadást, amiket Zsolti bácsi egészített ki.

Majd elindultunk enni a Mekibe és a Burger Kingbe. a falatozás után elsétáltunk a tengerpartra, ahol megnéztük még az egykori magyar hajókikötő oszlopokat és megtudtuk, hogy a torpedót is itt találták fel és itt gyártották először, valamint hogy itt épült meg a Szent István csatahajó is. Este 10 óra volt mikor ismét a szállásunkra értünk.

Írta: Fridrich Míra és Hauer Friderika

3. nap

A harmadik nap reggelét imával kezdtük, majd elmentünk reggelizni.

Reggeli után összepakoltunk az egész napra, mert tudtuk csak este érünk vissza a szállásra.
Elindultunk Pazinba, ahol megnéztük a pazini várat és az egyik osztálytársunk beszámolót tartott nekünk a vár történetéről és a várhoz kapcsolódó Verne regényről, aminek magyar kapcsolata is van.

Megcsodáltuk a vár melletti gyönyörű szakadékot is. Pazin után a megállónk a Limski-öböl volt, ahol egy kilátóról megnéztük az öblöt, majd ellátogattunk a szuvenír árusokhoz is.

A Lismki-öböl után Rovinjba látogattunk, ahol egy fagyi társaságában megismerkedtünk a várossal. Egy osztálytársunk elmesélte Szent Eufémia érdekes történetét.

Ebédre az osztálypénzből választhattunk magunknak péksüteményt egy üzletben. A csodálatosan sötét kék tengerparton sokat fotóztunk.

Ezek után Pólába vezetett az utunk, ahol meghallgattuk a beszámolót a hadiflottáról. Elénekeltük a Himnuszt és megkoszorúztuk a katonák emlékkövét.

Ezen kívül megismerkedtünk még a Szent István csatahajó sorsával és Horthy Miklós szerepével az I. világháborúban. A megemlékezés után visszamentünk a buszhoz, majd onnan elbuszoztunk az Amfiteátrumhoz, ahol egy osztálytársunk elmesélte annak történetét.

Ezután kb. fél óránk maradt még arra, hogy egyedül is bejárjuk az amfiteátrumot, kipróbáljuk tényleg elmegy e a hang a legfelső ülőhelyekig is. Mindent lehetett hallani. Ezután indultunk el a belvárosba, ahol megnéztük a Sergius diadalívet, az egykori Fórumot, Augustus templomát és a Városházát.
A Városházánál éppen esküvők voltak, az egyik pár a templom előtt fotózkodott. Egy cukorka boltba is bemehettünk, ahol mindenki vásárolt magának édességet.

A nap utolsó programjaként ellátogattunk a határon túli magyarokhoz is.
Nagyon jó élmény volt az osztály nagy részének ez a program, miután megkínáltak minket étellel, itallal, nagyon érdekes dolgokról meséltek nekünk, illetve egy bácsi verset is mondott nekünk. Ezután előadtuk a mi műsorunkat is, amit magyar tanárunk, Kósa Dóra néni segítségével állítottunk össze. A műsor Petőfi 200 éves jubileumához kapcsolódott. Megleptük őket egy kis ajándékkal, majd nagy meglepetésként nekünk is adtak ajándékokat. Az ajándékozások után még egy kicsit beszélgettünk és táncoltunk, majd egy hosszas búcsú után visszaindultunk a szállásra.

2 óra utazás után elfogyasztottuk a vacsoránkat és mély álomba merültünk.

Major Jonatán

4. nap

Kivételesen ezen a napon kicsit később, 7:15-kor keltünk. Miután mindenki elkészült, Bibliát olvastunk és imádkoztunk. 7:45-kor pedig reggelizni mentünk. 1090 lépcsőfokot megmászva jutottunk fel a fiumei várba. (Zsolti bácsi el akart bennünket rémiszteni az úttól, ezért 2600 lépcsőfokot mondott nekünk, amit többen el is hittek.

De azért nekivágtunk az útnak. Sajnos Lilinek előző nap kibicsaklott a lába, ezért nem tudott velünk jönni. Panka is a szálláson maradt vele, hogy ne legyen egyedül.) A vár legmagasabb részére nem tudtunk felmenni, mert felújítás miatt lezárták. Ennek ellenére nagyon szép volt a várból nyíló kilátás, ahol körülbelül fél órát töltöttünk el. Itt megbeszéltük, hogy miket látunk a várból: a Kvarner-öblöt, Abbáziát, Fiuméban a Deltát, a folyót, a kikötőt, a hullámtörőt, a vasutat és a közutat. Ezután visszamentünk a szállásra, és még egyszer meglátogattuk a tengert.
Meleg és kellemes volt a víz, de csak térdig mehettünk be a vízbe mert sajnos csak negyed órát tudtunk ott maradni. Ezek után visszamentünk a szállodába ebédre. Miután megebédeltünk, összeszedtük a cuccunkat és végleg elhagytuk a szállodát. Elmentünk bevásárolni a Tower centerbe, ahol mindenki bevásárolhatott magának a visszaútra. Este 5 órakor felszálltunk a buszra és elindultunk hazafelé. Olyan 10 és 10:15 között léptük át a határt. 23 óra körül érkeztünk az iskolához.

Ezzel véget ért a Határtalanul kirándulásunk! De nagyon sok élménnyel és tudással gazdagodtunk.

Írta: Barabás Kamilla és Tokodi Emma

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Fakultatív előkészítőóra (2023. május 19.)